maandag 21 december 2009

The future of PC's: a web operating system

Hoogstwaarschijnlijk zullen PC's in de toekomst vooral gericht zijn op werken via het web en dus uitgerust met een web operating system (web OS). De trend dat steeds meer mensen hun files, foto's, e-mail e.d. op het web hebben staan draagt hieraan bij (= SaaS, software as a service, voorloper van cloud computing, zie Internet in ontwikkeling: Cloud Computing explained).

Google werkt aan een web operating system (Google Chrome OS), maar diverse systemen zijn al beschikbaar. Hieronder een leuk filmpje met uitleg waarom dit een super logische en fantastische ontwikkeling is:

2 opmerkingen:

  1. OK great idea, geen gedoe meer met locale files of folders. Toch ga ik dit product zeker niet gebruiken, want als ik 's avonds thuis kom en na het eten even wil internetten is mijn verbinding godgeklaagd langzaam omdat iedereen hetzelfde aan het doen is......, jawel internetten dus. Ergernis allom dus ik houd het nog maar even bij die idioot goedkope locale harddiscs.

    Groetjes van Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Jan
    Voorlopig zullen lokale harddisks echt nog wel blijven bestaan :) Ik verwacht alleen dat een web OS er echter wel van gaat komen voor iedereen! Ik gebruik nu alle faciliteiten die Google mij biedt maar al te graag: Googlemail, Google Agenda, Google Docs, Blogger... allemaal toepassingen van cloud computing. Ideaal dat ik overal, onafhankelijk van een bepaalde computer bij mijn gegevens kan! En als ik met een web OS sneller het web op kan en sneller kan surfen dan ga ik dat zeker doen. Nooit meer backuppen.

    BeantwoordenVerwijderen