donderdag 7 januari 2010

How to save the mobile web

Hieronder een prachtige presentatie over het verschil tussen het mobiele web en het 'gewone' internet. Het laat ook zien welke totaal nieuwe mogelijkheden er nu ontstaan met de opkomst van een mobiel internet en mobiele devices met zowel internettoegang als een GPS waardoor het device precies weet waar je bent. Hiermee kan content relevant worden gemaakt! Doe er je voordeel mee. En vooral... denk niet dat mobiel internet hetzelfde is als 'het internet' waar naartoe gegaan wordt met een laptop of desktop. Dus leer 'how to save the mobile web' en creƫer een fantastische nieuwe omgeving.



Kijk ook eens naar de post van 8 december Internet in ontwikkeling: MIT Media Lab's: sixth sense. Daar is te zien wat ons de komende jaren op mobiel gebied nog te wachten staat. Een ware revolutie!

3 opmerkingen:

  1. Wat een top presentatie! Beetje veel slides, maar de kern is geweldig: je moet niet dezelfde content op een andere drager gooien (mobiel internet), maar de drager laten bepalen wat de content is (waar ben je en wat is dan interessant). Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tsjonge ik wordt hier helemaal duizelig van. Speed reading is een noodzakelijk voorwaarde om deze berg aan voortsnellende informatie op te nemen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier toch een beetje treurig van wordt. Vooral de persoon die in het Stabuck's cafe kan zien welk nummer speelt. Ga toch naar de bardame/man en vraag het even. Wie weet eindigt het nog met een leuke date! Dit idee staat echt haaks op mijn leefwereld van contact hebben/krijgen met andere personen (zie Kerst toespraak Bea!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Jan
    Ik begrijp je twijfels, maar dit is de wereld van nu. Mijn generatie en zeker die onder mij vindt dit helemaal te gek! En ook nog eens vanzelfsprekend. Beatrix sloeg met haar Kersttoespraak de plank volledig mis. Internet en mobiele communicatie leidt tot meer sociale interactie en zeker niet minder. Yep, hier dreigt een generatiekloof.

    BeantwoordenVerwijderen