woensdag 20 januari 2010

Twitter, wat jij er mee kan

Twitter, velen zullen er inmiddels wel van gehoord hebben. En de meesten zullen zich afvragen: 'Wat moet ik er in godsnaam mee?' Dat was in eerste instantie met de opkomst van e-mail, sms, blogs en sites als Hyves ook het geval. En zie hoe dat gegaan is. Niemand kan meer zonder. Twitter vervult een behoefte. Het volgende filmpje toont je wat Twitter is, welke behoefte het vult en hoe het dat doet:



Mocht je zelf geen actieve Twitteraar (willen) worden dan is het toch een heel interessant fenomeen. Twitter kun je namelijk super goed gebruiken om realtime te volgen wat er gebeurt in de wereld: je kunt bijvoorbeeld het nieuws volgen rond een zeer recente gebeurtenis of realtime zien wat er over jouw bedrijf gezegd wordt met Twitter search:

2 opmerkingen:

  1. Ik kan maar niet begrijpen wat nou voor mij het voordeel van Twitter zou kunnen zijn. Ik heb er (nog) niet aan meegedaan en zou het ooit moeten proberen voor ik er mijn definitieve mening over kan geven. Op het moment zie ik het als een verzameling erg korte berichtjes waar ik de meerwaarde niet van inzie. In realtime het nieuws volgen, daar heb ik geen behoefte aan. Ook hoef ik niet te weten wat -ik noem maar een voorbeeld- Anouk op dit moment uitspookt. Dus misschien heb ik de 'behoefte' niet die je in je artikel hierboven noemt. Als iemand me ervan kan overtuigen dat Twitter wel leuk en nuttig is, ga je gang!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is maar een antwoord mogelijk: meld je aan en begin wat mensen/bedrijven/merken te volgen. Bepaal zelf of het wat voor je is! Brengt het niets of te weinig: meld je af.....

    BeantwoordenVerwijderen